11 en 12 September 14 en 15e dag - Reisverslag uit Strandhill, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 11 en 12 September 14 en 15e dag - Reisverslag uit Strandhill, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

11 en 12 September 14 en 15e dag

Door: Eerste Ellie Tweede Toon

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

12 September 2019 | Ierland, Strandhill

Dit word een verslagje van 2 dagen. Gisteren op het eiland opgestaan met miezerig weer en al gauw na het ontbijt knapte het al snel op en brak de zon door. We hebben besloten om van het hotel vandaan een wandeling te maken. Het zou aangegeven zijn door paaltjes, het ging over van asfalt, naar graspad en daarna een bogpad wat een drassig stuk betekende. Al snel bleek daar het pad niet meer te volgen en moesten we moeite doen om geen natte schoenen te krijgen. Zo trouw als ik ben volgde ik mijn resolutie man die wat dat betreft een feilloos richting gevoel heeft. Al snel was de route weer gevonden, geen schaap meer te zien op deze drassige ondergrond, terwijl je normaal je nek over deze beesten breekt, deze wisten wel beter! Het is echt zo apart, loop je echt helemaal alleen met zijn tweeën in een ruig landschap, geen mens of huis te zien. Alleen de zee en de ruige mooie omgeving.
Genoten van deze wandeling van ongeveer 6 km. Daarna wat gerust en wat gelezen en gepuzzeld.
De middag weer een wandeling gemaakt naar waar we aangekomen zijn met de boot. Er zouden daar wat winkeltjes en 2 andere restaurantjes zijn. Viel vies tegen en na een ijsje gescoord te hebben zijn we maar weer naar ons hotel gelopen. Maar besloten om weer in het restaurantje annex bar te gaan eten. Bij gebrek aan beter (geen vis voor Toon) heeft hij maar weer een burger genomen. Ik wilde toch weer voor de vis gaan en nam een stew met mosselen, clamps, en nog een vis? Geserveerd op rijst met saus die vrij heet was lagen gewoon mijn schelpdieren in de schelp daarboven op.
Apart om zo te eten, maar was zeker best lekker op de saus na. Toon hoefde geen toetje en ik nam de sticky caramel met cake, nou daar vielen mijn vullingen van uit mijn kiezen, zo zoet. Zeker niet voor herhaling vatbaar. Onze laatste nacht brak aan in dit hotel wat echt verschrikkelijk oud en achterhaald is. Het was de slechtste kamer tot nu toe en erg klein, om half 10 lagen we plat van alle gezonde zeelucht.
12-09–19
Vandaag zit ons bezoek aan het eilandje Inishbofin er al weer op, dus vroeg uit de veren want de boot vertrekt om 09.00 het alternatief die van 17.00 is voor ons geen optie omdat we nog een uur of 3 moeten rijden en dan te laat in Strandhill zijn. We hebben besloten de kortste weg te kiezen wat betekend dat ik mag rijden want er hoeft niet genavigeerd te worden. We schoten lekker op want bij de eerste pauze na ruim 1 uur en 3 kwartier hadden we er al 70 km opzitten zonder noemenswaardige bezienswaardigheden. Na een bakje koffie met gebak weer verder en besloten toch via een wat meer toeristische route verder te rijden wat betekende dat Ellie haar geluk mocht beproeven op de tomtom wat met aanvulling van een paar tips mijnerzijds heel goed lukte en ons toch nog een paar mooie plaatjes opleverden. Op locatie aangekomen bleek ons hotel wat beter uit te vallen als verwacht, blij verrast gingen met onze eerste lift 1 verdieping omhoog met de koffers. Zoals jullie zin hebben weer internet wat werkt, onbeveiligd dat dan weer wel. Een restaurant naast de deur waar ze behalve seafood ook een heeel lekkere steak serveerden! Alles tiptop dus. Daarna even naar het 1km verder gelegen strand gewandeld voor de spijvertering waar een heftige brandig ons tegemoet stormde. Nu weer in het hotel even lekker uitrusten en morgen lekker uitslapen want we kunnen tot 11 uur ontbijten, zal wel niet voor 8uur uit bed zijn denk ik.
Iedereen een fijne avond en ut morn
Groeten Toon

• 12 September 2019 - 22:42

Tonnie Verdiesen:

Groeten terug.

• 13 September 2019 - 09:03

Bart En Els Oosterhoff-Besters:

Mooie foto's weer! Wij hebben ook een keer sticky toffee pudding gegeten, ook mierzoet en het plakt aan al je vullingen. Geniet weer van het vasteland.

• 14 September 2019 - 18:45

Sjors :