19 april Koggala - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 19 april Koggala - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

19 april Koggala

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

19 April 2018 | Sri Lanka, Koggala

Vandaag ligt een hele vrije dag voor ons, geen verplaatsingen meer en een paar dagen relaxen aan de zee. We gaan een wandeling maken langs de weg op zoek naar wat winkeltjes of iets anders. Al snel staan er tuk tuks klaar om ons overal heen te brengen waar we maar willen. Sorry voor de kleine zelfstandige ondernemer hier, maar we willen even lekker lopen en niet rijden. Achteraf blijkt dat een niet zo slimme zet te zijn geweest. Een winkeltje gevonden op ongeveer 2 km van het hotel vandaan, daar zeep gekocht wat ik ben vergeten in ons vorige hotel en tevens wat cocosbrokken voor het lekker en 2 euro oftewel 400 roepie armer, besloten over het strand terug te lopen. Hadden beide onze zwemkleren aan en konden heerlijk pootje badend terug. De golven zijn hier echt ontzettend hoog en de stroming is hier heel sterk. We worden door de golven gewoon van onze voeten geworpen en liggen in een heerlijke warme zee, waar je wel moet opletten voor de onderstroming. Bij thuiskomst eerst alle zand wat echt overal zit afspoelen en even lekker lunchen. De middag wat rustiger aan het zwembad doorgebracht. Voor de goede opletters onder ons bleken we eerder een domme zet te hebben gedaan. We hadden ons niet ingesmeerd, echt iedere dag van de vakantie wel, behalve vanmorgen.
Jullie raden het al in het zwembad voelde ik al iets en al snel bleek dat we beide behoorlijk verbrand waren. Goed met after-sun ingesmeerd maar het leed was al geschied, in het begin van de avond waren we net (ik iets meer dan Toon) 2 rode kreeften. De maaltijd was iets minder voor mij, want ik voelde mij niet echt lekker. Om te kunnen slapen steeds gesmeerd gelukkig hadden we dat bij ons en ik met 2 paracetamol ingenomen te hebben naar bed.
Morgenochtend moeten we n.l. om half 5 op omdat we om half 6 opgehaald worden voor een walvis boottocht. Die heeft onze chauffeur op zijn laatste dag nog voor ons geregeld.

• 21 April 2018 - 16:30

Sjors :

Ff lekker relaxen! Doen jullie goed! Veel plezier bij de walvissen!