16 april Embilipitiya - Reisverslag uit Embilipitiya, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 16 april Embilipitiya - Reisverslag uit Embilipitiya, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

16 april Embilipitiya

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

16 April 2018 | Sri Lanka, Embilipitiya


Gisteravond tot laat bezig geweest om foto’s bij onze verhalen te zetten. Helaas of ik doe iets fout, maar ieder geval alle verhalen opnieuw gedaan. Daarna de goede foto’s bij de juiste dag geplaatst. Daarom hebben jullie nu veel verhalen dubbel, maar nu met foto’s op de juiste plaats. Verhalen met de foto’s erbij is volgens ons toch leuker om te lezen. Heb je de verhalen al gelezen kijk dan nog eens naar de foto’s erbij. Helaas zijn ook de reactie die erbij geplaatst waren weg. Als degene dit nogmaals zouden willen doen zouden wij dat heel leuk vinden, maar voel je niet verplicht.

Vanmorgen iets vroeger dan gepland onze chauffeur stond al klaar om 8.45 uur vertrokken. Er stond niet veel op het programma, maar toch een erg leuke dag gehad.
Tijdens onze rit een mooie weer de “mooiste” Rawana Waterfalls van Sri Lanka te zien. En echt hij was de moeite waard, er liepen daar allerlei verkopers met manden met steentjes rond. Eerlijk ze konden zo van straat zijn opgepakt, een heel oud mannetje probeerde ze mij te verkopen. Op mijn duidelijk NO, vroeg hij waar ik vandaan kwam, waarop ik netjes antwoord gaf. Hij gaf mij 2 stenen, hoefde ik niet te betalen, wat ik niet wilde, maar hij liep weg. Even daarna kwam hij terug en wilde graag een munt uit mijn land, die spaarde hij!! Ik vertelde hem dat ik geen geld bij mij had wat ook echt zo was, waarop hij vroeg in the bus, waarop ik weer NO zei. Hij griste de stenen uit mijn hand en liep snel weg :-)
Daarna door naar de Elephant Transit Home. Hier vangen ze wees olifanten kalveren op. Ze hebben er rond de 50 in de opvang en blijven daar tot ze 5 jaar zijn en gaan dan terug naar de jungle. Vier maal dgs krijgen deze melk en komen daar vele bezoekers naar kijken. Het is een leuk gezicht en ze laten ze per 3 a 4 los en ze lopen echt hard om deze melk te krijgen. Sommige willen hun plekje niet meer afstaan. Leuk plaatjes geschoten.
Daarna met Michiel en Annemarie lekker geluncht en toen door naar ons mooie hotel.
We hebben een prachtige kamer met alles erop en eraan, de ligging is geweldig aan een mooi meer. Lekker gezwommen vanmiddag, want we zijn uit de bergen en de temperatuur is weer 34 graden hier.
Morgen vroeg om half 5 op om ons om half 6 naar een safari te laten brengen.
De heenreis 2 uur met onze chauffeur en dan 4 uur safari en dan weer 2 uur terug.
Dus we zijn weer een groot deel van de dag onder de pannen. We hebben nog precies 7 dg te gaan, de eerste 2 weken zijn omgevlogen.
Om 19.30 uur gaan we kijken of het diner hier ook weer lekker is. De maaltijden in de hotels zijn geweldig hier, zoveel keus en heerlijk vers fruit.
Morgen horen jullie hoe de safari was, tot gauw.

  • 16 April 2018 - 15:03

    Janneke:

    Heel veel plezier op safari morgen!

  • 16 April 2018 - 16:24

    Tonnie Verdiesen:

    Mooie dag morgen,gr. Ma

  • 17 April 2018 - 07:35

    Sjors :

    Dus als ik het goed heb begrepen heb je geen stenen aangenomen? ;-) altijd leuk spelletje met die verkopers! Veel plezier op safari morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toon en Ellie

Vakantie verslagen reizen Toon en Ellie

Actief sinds 11 Aug. 2017
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 20069

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 17 September 2019

Rondreis Ierland

02 April 2018 - 24 Februari 2018

rondreis Sri Lanka

25 Augustus 2017 - 17 September 2017

Reis USA 2017

Landen bezocht: