12 April Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 12 April Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

12 April Sigiriya

Door: Toon

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

12 April 2018 | Sri Lanka, Sigiriya

Weer lekker op tijd op, want vandaag op weg naar een ander “most important” cultuur site in Polonnaruwa, middeleeuwse hoofdstad en kroonjuweel van koning Parakramabahu I die we op de fiets zouden bezichtigen. Ik herhaal vandaag de loftrompet hierover even niet. Wel konden we nog even naar een houtsnijwerk atelier om een mooi souvenier te kopen. Echt mooi snijwerk gezien en ik mocht van er een uitzoeken voor mijn verjaardag, schatje hè. Wel vervelend, de credit kaarten deden het niet, dan maar even pinnen. Geen geld met alle passen bij 5 verschillende banken. Blijkt dat omdat het de 14e hier nieuwjaar is half Sri Lanka geld nodig heeft en het banken systeem hierop niet berekend is. Ik ga nu maar niet in op de details maar naar lichte ergernis van Ellie en iets minder lichte van mij hebben we op de 14e weer geld kunnen krijgen. En ik dus een mooi beeldje. De fietstour werd echter een quicky met de auto. Daarna nog even een safariritje naar een kudde olifanten en net op tijd voor het diner weer terug in het hotel. Weer moe. Morgen weer op tijd op voor de volgende verplaatsing.