10 April Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 10 April Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

10 April Trincomalee

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

10 April 2018 | Sri Lanka, Trincomalee

Vandaag is Toon jarig natuurlijk, maar ik moet tot mijn grote schande bekennen dat ik het tot voor het ontbijt vergeten was. Natuurlijk goed gemaakt :-)
De Srimadde Ramanujaya Namai tempel bezocht vanmorgen Sri Ramanujar werd geboren in het jaar 1017 na Christus te Sriperumbudhur. Hij was een van de grootste heilige filosofen van Sri Lanka. Zijn totale overgave aan de lotusvoeten van god is het meest onthullend. Met blote voeten en voor de mannen een bloot bovenlijf is verplicht. Jullie begrijpen hoe jammer de mannen het vinden dat de vrouwen dit niet hoeven. Wij vrouwen moeten zelfs de knieën en schouders bedekt hebben.Wij vonden deze tempel nog veel mooier dan de vorige, helaas mag je geen foto’s nemen binnen. Daarna door naar een Hindu tempel die helemaal gewijd is aan Siva. Het is gelegen boven het Ford Frederick op de swami Rock, gelegen boven de Indian Ocean. Deze had een hele wand vol met meditatie spreuken die ik allemaal heb gefotografeerd en er komen er zeker enkele van in ons fotoboek te staan. Onze chauffeur was even vergeten aan te geven dat we onze bedekking qua kleding mee moesten nemen uit de auto. Helaas konden we toen niet naar binnen, maar buiten mooie foto’s gemaakt. Op de weg ernaar toe allemaal souvenir stalletjes en daar het een en ander ingekocht. Een heerlijk vers meloen drankje aan de waterkant gedronken, het was heerlijk. Daarna de laatste stop van deze dag De Trincomalee War Cemetery het is een Britse militaire begraafplaats, voor soldaten van het Britse rijk die zijn omgekomen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hier liggen 364 mensen begraven die slachtoffer werden van oorlogsgeweld van 1939 tot 1945 van verschillende afkomst waaronder 6 Nederlanders. Bij het binnenwandelen kan je wat meer uitleg krijgen van de 'caretaker'. die ons gelijk kwam begroeten en veel te vertellen had. Hij werkt al 10 jaar op deze begraafplaats en heeft dit van zijn vader overgenomen die dit 28 jaar daarvoor had gedaan. Iedere dag is hij daar, maakt de stenen iedere 2 maanden allemaal schoon en zorgt voor de planten en alles wat er maar bij komt kijken. Hij wist precies waar iedereen lag en heeft ons een schat aan informatie meegegeven. Dit maakte het bezoek zeer de moeite waard. Dan bij thuiskomst in hotel iets heel leuks op je bed vinden. De rest van de tijd op het strand doorgebracht en heerlijk gezwommen in de warme zee.
Het diner was een soort BBQ, waar Toon een toetje kreeg met zijn naam erop en alle lichten gingen uit, jullie begrijpen hoe hij daarvan genoten heeft. Het taartje smaakte heerlijk en hebben we met de 2 andere Nederlanders opgegeten. Het einde van een geslaagde dag. Foto’s volgen hopelijk later gaf een error aan!

• 14 April 2018 - 17:05

Sjors :

Klinkt als een leuke dag!

• 14 April 2018 - 17:31

Tonnie Verdiesen:

Jeetje wat een belevenissen alweer Zeg,weer een par mooie dagen,!!! Tot laterxxx

• 15 April 2018 - 06:16

Bart En Els:

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Toon! Wij genieten mee met jullie verhalen en mooie foto's.

• 15 April 2018 - 09:24

Tineke:

Wat geweldig allemaal, en kleurrijk.