Yellow Stone onze 2e dag - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu Yellow Stone onze 2e dag - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

Yellow Stone onze 2e dag

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

11 September 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone

Vanmorgen al vroeg op pad, om zoveel mogelijk te kunnen zien van dit prachtige park!
Goed dat Toon gekeken heeft dat we hier niet in een weekend zaten, het was ondanks dat er veel weekend mensen weg waren nog ontzettend druk. We moesten even file rijden om het park in te rijden. Daarna gelijk richting de Old Faithful gereden, is de beroemdste geiser in het Amerikaanse Yellowstone National Park in het Upper Geyser Basin. Van de vele geisers is deze de meest actieve; hij blaast om de 60 tot 80 minuten hete dampen in de lucht. We hoefde maar 20 min. te wachten, maar hij viel toch wat tegen het duurde echt maar heel kort, dit hebben we in Nieuw-Zeeland mooier en langer gezien.
Rond de Old Faitfull zijn nog veel meer geisers in dit gebied. Je kunt de Old Faithful zelfs blijven zien vanaf deze trail. Deze wandeling bracht ons naar de kern van alle geisers in dit gebied. Een fikse tippel, maar over een goed begaanbaar pad en zeer de moeite waard. Je weet nooit wanneer er een geiser zal spuiten, maar we hadden geluk er nog een te zien, deze hield ook veel langer aan en de Old Faitfull.
Daarna De Grand Prismatic Spring bezocht waar echt een wachtrij van auto's stond, ongeveer 10 min. gewacht en toen hadden we een plekje. De Grand Prismatic Spring dit is een hete bron in dit gedeelte van Yellowstone dat de Midway Geyser Basin wordt genoemd. De bron is 75 bij 90 meter en heeft een diepte van 49 meter. Gigantisch dus! Het water heeft een constante temperatuur van 85°C, waardoor hij altijd stoom afblaast. Gemiddeld komt er 2000 liter water per minuut vrij uit de bron. Wat deze bron extra bijzonder maakt is het enorm heldere water met een intens blauwe kleur. De zijkanten van de bron zijn daarentegen helder oranje gekleurd, door de vele bacteriën die er leven. Een prachtig contrast. Dit alles bij elkaar levert een waanzinnig mooi schouwspel op! Daarna een fikse wandeling om deze geiser gemaakt, ook op een keurig aangelegd pad. Het is niet te beschrijven hoe mooi het hier is, ik hoop dat de foto's voor zich spreken!
Alles bij elkaar zeker 10 km gelopen vandaag, dus ons 2x getrakteerd op een ijsje, zittend in een houten schommelstoel onder een stralend blauwe hemel genietend. Daarna met de auto De Faire Hole gereden, deze was misschien nog wel het mooiste van allemaal, met zoveel verschillende kleuren.
Daarna richting hotel waar we rond 6 uur aankwamen, vanaf vanmorgen 10 uur, een lange maar prachtige dag met nog steeds geweldig mooi weer.
In onze kamer broodjes gesmeerd en genoten van film, foto's en al het moois van onze reis.
Nu zo lekker slapen en morgen proberen wat watervallen en hopelijk wat dieren te spotten.
Van jullie intens genietende vakantiegangers Toon en Ellie

• 12 September 2017 - 08:30

Jenny:

Dit is wel een heel mooi park. Prachtig

• 12 September 2017 - 08:54

Vincent:

Mooi hoor! Op foto in ieder geval het mooiste wat jullie tot nu toe gezien hebben :-)
    Wij zitten ondertussen alweer helemaal in het gewone leven. Kids hebben hun plek weer gevonden op school en alle "normale" zaken zijn ook weer van start. Geniet nog een paar dagen! Xxx

• 12 September 2017 - 14:11

Nicole:

Hoi Toon en Ellie, ik ben heel benieuwd naar jullie foto's. Ik ben zelf met Pelle in het park geweest en daar 4 dagen rondgestruind, heb er mooie herinneringen aan!
    Veel plezier,
    Nicole

• 12 September 2017 - 15:16

Tonnie Verdiesen:

Ja het ziet er weer fantastisch uit,nog een paar dagen genieten xxx

• 12 September 2017 - 15:28

Bart En Els :

Wat een feest van herkenning is jullie verhaal en de foto's! Onze reis van vorig jaar zit nog vers in ons geheugen en komt hierdoor weer helemaal naar boven. Ik heb ons fotoboek van die reis er bijgepakt en herkende zeker de Belgian Pool (foto 12) en helemaal grappig is de 2e foto, die hebben wij vanaf precies dezelfde plek gemaakt. Zowat een kopie! Al die verschillende kleuren van de poelen zijn onvoorstelbaar mooi, dat moet je met eigen ogen zien om het te geloven.... Mochten jullie er nog geen genoeg van krijgen, dan raad ik jullie de West Thumb Geyser Basin bij Yellowstone Lake aan. Schitterende poelen met op de achtergrond het meer. Aanrader!
    En voor watervallen moet je naar de Grand Canyon of The Yellowstone. Wij vonden de Lower Falls adembenemend mooi. Voor het mooiste uitzicht (volgens ons) volg je de North Rim Drive. Je kunt naar de Brink of the Lower Falls, dan moet je een afdaling maken van 180 meter in 600 meter en dan kijk je van boven op de waterval. Terug omhoog is best vermoeiend :-). Voor een goed zicht op de waterval en de canyon ga je naar Lookout Point en Grandview Point.
    Geniet weer van al het moois in Yellowstone! Liefs