Salt Lake City en 1e dag Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu Salt Lake City en 1e dag Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

Salt Lake City en 1e dag Yellowstone

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

10 September 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone

Hallo lieve volgers.
Gisteren een rijdag gehad richting Salt Lake City, om de grote rit naar Yellowstone enigszins te onderbreken.
Daar niet zoveel gedaan na de lange rit van 5 uur, een broodje gehaald bij de Subway en dat in onze kamer opgegeten.
Vanmorgen om kwart voor 9 gaan rijden richting Yellowstone, de Tom Tom gaf aan dat we er 7 uur over zouden doen. Dat was echt niet de bedoeling, van alles geprobeerd en toen kwam Toon erachter dat hij hem op snelwegen vermijden had gezet.
Gelukkig was de tijd toen goed en met de pauzes mee waren we er in 5 uur.
Om half 3 bij visitor centrum aangekomen en gekeken wat we in 3 dagen kunnen doen.
De ranger die ons hielp was zeer behulpzaam zoals iedereen hier trouwens en zij vertelde dat we nu nog naar de Mammoth Hot Springs konden. Morgen wordt de weg ernaar toe afgesloten, vanwege dat het asfalt was gesmolten door het hete water.
Nu was ons plan eigenlijk niets meer te doen, maar nu door deze aanvulling van deze ranger toch op pad gegaan.
Geen moment spijt van gehad, kleurrijke heetwaterbronnen, die je met wandelen over de prachtige aangelegde paden of trappen heel goed kunt zien.
De terrassen zijn ontstaan door het warme water, de vele mineralen en de kalkstenen bodem. Binnenin krioelt het van de bacteriën en micro-organismen die het water allerlei kleuren geven. Maar ook de vele pruttelende warmwaterbronnen in dit immense gebied toont de levendigheid van Yellowstone. Weer vele mooie plaatjes geschoten en nog meer mooie uitkijk punten bezocht. Op de terugweg stonden voor ons ineens alle auto's stil en jawel ons eerste wild een bizon gezien, die gewoon op de straat liep te kuieren.
Natuurlijk is deze als foto bijgevoegd, voor het geval jullie ons niet geloven.
Na ons enigszins opgeknapt te hebben in onze kamer bij terugkomst een restaurant gevonden, waar nog plaats was. Het is hier n.l. erg druk met vele souvenirs/kleding winkels en restaurants. Lekker gegeten en om haast 22.00 uur schrijf ik nu deze update voor jullie. Hij is niet zolang deze keer, maar ik moet er ook nog wat foto's bij zoeken en ik ben inmiddels doodop van de lange rit en de vele indrukken.
Het park is weer totaal anders dan we tot nu toe hebben gezien, maar wij vinden het prachtig.
Nou hopelijk voor morgen weer een update voor jullie, voor nu welterusten van ons.

• 11 September 2017 - 08:03

Christel:

Wat een pracht foto's weer ! Nog een hele fijne week daar grtjs van ons Frank en Christel

• 11 September 2017 - 09:15

Tonnie Verdiesn:

Het is echt geweldig ,groetjes.

• 11 September 2017 - 09:42

Ank Swinkels:

Mooi zeg

• 11 September 2017 - 10:39

Mam.:

Goede morgen hier,maar bij jullie midden in de nacht?
    Goed,het zijn weer mooie foto's,maar waarom loopt die bull op zijn zij?Zielig hoor voor hem of was je zo onderste boven van om hem te zien,
    Nog een paar fijne dagen en dan zit het er weer op ,maar jullie weer terug kijken op een mooie vakantie,ja toch niet dan?

• 11 September 2017 - 14:47

Bart En Els :

Prachtige plaatjes weer! Een tip: je kunt de foto's draaien zodat de

• 11 September 2017 - 14:55

Bart En Els :

En daar ging weer iets mis..... Je kunt ze dus draaien op deze site zodat de verticale makkelijker te bekijken zijn :-)) Jullie gaan helemaal overvoerd worden met pruttelende, stomende en sissende geysers en hele kleurige en oogverblindende poelen. Vooral de Grand Prismatic Spring is van een ongelooflijke schoonheid. Ga ontzettend genieten van dit bijzondere schouwspel! Wij kijken weer uit naar jullie verhalen en foto's. Groetjes