Zion national park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu Zion national park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

Zion national park

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

31 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Hurricane

Hallo allemaal, vandaag zijn we naar Zion NP geweest. Al vroeg wakker geworden om 6 uur en om 8 uur zaten we in de auto op weg naar het Park. Voor het eerst was het bewolkt en ook de temperaturen iets aangenamer. We hadden gelezen vroeg te gaan wilde je nog parkeerplek hebben voor je auto. Zitten we halverwege, ontdek ik dat onze film en foto camera nog in het hotel liggen. Ja zo'n mooi park bezoeken en dan geen foto's dat kan natuurlijk niet, dus terug gereden. Een half uur later dan gepland aangekomen en er was gelukkig nog plaats. Met de bus weer hoponhopof naar het eindpunt gereden, daar wilde we beginnen met de Riverside Walk de Temple of Sinawava die 1,5 uur duurde. Een geweldige tocht alleen moesten we op een gegeven moment door het water lopen om bij Narrow Canyon te komen. Ik had geen water schoenen, Toon wel, ik heb het eerste stuk op blote voeten gedaan, maar op een  gegeven moment ging dit niet meer, teveel kiezelsteentjes. Toon is toen alleen verder gegaan en ik heb zittend op een rots mensen die in en uit het water kwamen bekeken.
Op een gegeven moment aan een stel aangegeven, dat ik ze wel samen op de foto wilde zetten. Dit vonden ze erg leuk, al snel hadden anderen in de gaten wat ik aan het doen was en ik heb nog nooit zoveel blijde stellen en alleen reizende mensen op de foto gezet. Toen Toon terug was ons zelf ook laten vereeuwigen, met de prachtige achtergrond. Eerst na terugkomst onze meegenomen lunch genuttigd en onze water flessen gevuld, wat daar overal kan. De zon stond inmiddels ook weer hoog aan de hemel, dus we drinken heel veel. Daarna de Weeping Rock Trail gelopen, die 50 min duurde, helaas alleen weinig Weeping gezien. Dit komt omdat we wat later in het seizoen zijn en er weinig water in de watervallen enz. zit. De tocht was erg mooi maar vrij steil. Veel plaatjes geschoten en genoten van al het moois om ons heen.
Mijn berg schoenen beperken mij in het lekker lopen en toen maar even terug met de bus naar het begin punt gegaan, voor we onze volgende trail gaan doen. De rugtas ontdaan van spullen die we niet meer nodig hadden en ik van schoenen gewisseld.
Toon zijn rug was natter onder zijn rugtas dan er water in de beekjes zat.
Weer met de bus naar de Lower Emerald Pool trail gegaan na heerlijk eerst een ijsje zittend op het gras genuttigd te hebben. Deze tocht bestond uit 3 etappes, de eerste was naar het Lower gedeelte, toen door naar het Middle en als je wilde naar het Upper gedeelte. Samen de hele tocht volbracht wat zeer de moeite waard was, met veel losse rotsen, maar ook hier en daar trap gedeeltes. Zo af en toe een helpende hand van mijn lieverd en minder gewicht om mee te zeulen, hebben we er twee uur over gedaan.
Bij terugkomst besloten dat het genoeg was voor vandaag, het was inmiddels ook al kwart voor vijf. Om ons gewicht weer wat aan te vullen een patatje gekocht, helaas was dit koud en niet de moeite van de naam voedsel waard.
De bus gepakt en ons weer naar het begin punt laten brengen. Daar de auto opgezocht die een oven was, een eitje hadden we best op het desboard kunnen bakken.
In de supermarkt wat boodschappen gedaan en daarna voor een lekker biertje de liquor store bezocht, dit mag met meer alcohol niet in andere winkels verkocht worden. We willen al heel lang een mooie dromenvanger hebben, maar zelfs in de indianen winkel hadden ze alleen maar hele eenvoudigen. We zoeken nog even verder.
Onze avond rustig verder op onze kamer door gebracht, er is hier in dit hotel verder niets. Gelukkig heeft iedere hotel kamer tot nu toe koffie en een koffiezettertje, dus daar hebben we al veel gebruik van gemaakt. Met de meegenomen gebak uit de supermarkt nagenietend van deze heerlijke dag. Nu zo dit stukje nog even plaatsen en dan naar ons mandje. Morgen gaan we weer richting Bryce, ons volgende avontuur.
Bedankt voor alle leuk reacties tot nu toe van iedereen, we genieten er erg van!!

Groetjes Ellie en Toon.

• 01 September 2017 - 10:42

Natascha:

Jullie hebben t wel naar jullie zin, geloof ik. Stralende foto's! ;)
    Supergaaf, Zion. Nu op naar Bryce, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden!
    Have fun y'all!
    xx

• 01 September 2017 - 16:43

Bart En Els :

Mooie foto's! Jullie genieten volop, maar dat kan ook haast niet anders met zoveel moois om jullie heen. Wij hebben ook onder de weeping rock gestaan, maar omdat het pas eind mei was kwam er aardig wat water naar beneden. Jullie volgende stop is Bryce Canyon, de mooiste die we ooit gezien hebben. De eerste blik erop is al adembemend! Hopelijk blijven jullie daar ook 2 dagen want je kunt in de canyon afdalen en prachtige wandelingen maken tussen de hoodoos. Wij hebben de Queens Garden Trail van 2,9 km gedaan met een hoogteverschil van 98 meter. Zorg ook dat je er met zonsopkomst en/of zonsondergang bent voor de meest spectaculaire kleuren. Ben nu al jaloers.... :) We hopen dat jullie net zoveel ah- en oh-momenten gaan beleven als wij. Groetjes xx

• 01 September 2017 - 19:02

Tonnie Verdiesen:

Wat een geweldige onderneming Petje af hoor,ik ben trots op jullie.Ellie je laat je voeten toch heel he/?Mooie foto'ook.Niet vergeten te rusten!!!!groetjes Ma xxx