3 September 6e dag - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 3 September 6e dag - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

3 September 6e dag

Door: Toon

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

03 September 2019 | Ierland, Killarney

Goedenavond, 03 september lekker gegeten met 2 pints Killarney blond. Oh wacht Ellie zegt dat ik iets van vandaag moet vertellen. Oké dan, gisteren hadden we besloten om de Gap of Dunloe “te doen” dat is een kloof die je gezien moet hebben, nu zijn er verschillende opties; 1 wandelen met boot, 2 in een koetsje met boot, bij beide opties worden we met een antiek busje opgehaald en terug gebracht in het hotel. Voor de goede orde, de afstand is 11km en bergachtig bovendien moesten we uiterlijk 1400 uur weer bij de boot zijn.. Dus logischerwijze ging ik voor optie 1 en Ellie voor 2. Nadat we keurig op tijd waren opgehaald en aan het begin van de kloof gedropt besloot Ellie om mij te matsen toch voor optie1 te kiezen, aardig van haar. Dus om 10.45 aan de wandeling gestart. Ik had het volste vertrouwen dat we dit ruim binnen de tijd zouden halen, Ellie twijfelde. Gelukkig zagen we onderweg dat degenen die wel voor de optie 2 betaald hadden, op de steilere stukken uit moesten stappen omdat een kar met 5 personen te zwaar was voor het paardje en dus ook moesten lopen, zelfs de menner ging naast zijn kar wandelen. Dus dat sterkte ons in de overtuiging dat we de goede keus gemaakt hadden en zelfs Ellie gaf na de laatste helling toe dat dit in vergelijk met de marteling op Kreta een peace of cake was. Bovendien was de laatste 4 km constant rustig omlaag en vlak. Dus moe maar voldaan kwamen we aan op het eindpunt waar we wat konden eten en daarna in de boot stappen voor een hele leuke terugvaart over 3 meren naar het eindpunt vanwaar we weer met het busje naar ons verblijf werden gebracht. We hadden zelfs bijna nog een raft gevoel toen de boot bij een kleine stroomversnelling onder een bruggetje door de zijkant ramde. De brug bleef staan en wij zitten. Mooi op tijd weer terug dus om weer aan onze verslagen voor jullie te werken. En daarna dus eten en bier!! Morgen gaan we weer verkassen naar Ballyvaughan een voor ieder bekende wereldstad natuurlijk om weer wat moois mee te maken.
Groeten Toon

• 04 September 2019 - 10:58

Tonnie Verdiesen:

Goed gekozen samen!!wat een moois weer allemaal,genieten maar weer.doel,

• 04 September 2019 - 16:33

Bart En Els :

Wat een actievelingen zijn jullie. Wij gaan die Samaria kloof marteling niet doen. Veel te heet voor nu met 32 graden.... Geniet ze!

• 04 September 2019 - 16:50

Toon En Ellie Verdiesen:

Hoi Els zou je hem wel lopen als het geen 32 gr. was.