9 September 12e dag - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 9 September 12e dag - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

9 September 12e dag

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

09 September 2019 | Ierland, Clifden

Vandaag besloten om iets minder te doen dan afgelopen dagen. We gaan eerst even kijken waar we morgen precies naar toe moeten voor de ferry. We gaan morgen verder en maken dan een oversteek zonder auto om naar het eilandje genaamd Inishbofin te gaan. Daar verblijven we voor 2 nachtjes bij 180 inwoners in 3 dorpjes. Deze dag heeft Toon gereden en dat was heel fijn. De ferry was al gauw gevonden en de kaarten gekocht voor de heen en terug reis. Morgen vertrekt de boot om half 12 en op de terug weg om 9 uur. Ook hebben we gezien waar we de auto voor deze dagen kunnen parkeren. Daarna doorgereden naar Kylemore Abbey het is een beroemd klooster en voormalig landhuis. Het neogotische gebouw werd tussen 1863 en 1868 gebouwd als landhuis (Kylemore Castle) door een rijke Engelse politicus, Mitchell Henry. In 1920 werd het aangekocht door uit België gevluchte Benedictinessen en sindsdien is het een klooster annex kostschool voor meisjes. Je kan in diverse kamers kijken en de tuinen zijn prachtig aangelegd. We hebben daar toch enkele uren rondgelopen en waren rond 15 uur weer terug in ons onderkomen.
Vast wat voorbereidingen gemaakt wat we mee moeten nemen naar het eiland en wat blijft achter in de auto. Geen idee of we daar goed internet hebben, om jullie mee te nemen. Maar mochten jullie even niets horen, dan weten jullie waarom. Tot gauw.

• 10 September 2019 - 06:13

Janneke:

Veel plezier op t eiland!

• 10 September 2019 - 08:54

Jasper:

Klinkt weer goed. Leuke foto's. Veel plezier op Inishbofin! :-)

• 10 September 2019 - 11:18

Bart En Els :

Heel goed dat jullie het wat rustiger aan hebben gedaan. Zelfs tijdens een rondreis vakantie moet je even gas terugnemen. Geniet van het eiland de komende dagen!

• 10 September 2019 - 22:42

Tonnie Verdiesen:

Niet Verkeert even wat rust en Dan weer genieten.nog fijne Dagen hoor.