7 en 8 September 10 en 11e dag - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 7 en 8 September 10 en 11e dag - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

7 en 8 September 10 en 11e dag

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

08 September 2019 | Ierland, Clifden

Gisteren ons verplaatst van Killarney naar Clifden via de Wild Atlantic Way. Deze proberen we zoveel mogelijk te volgen, omdat het een erg mooie route is. In de morgen om kwart over 10 vertrokken en na een rit van 6 uur ons ingecheckt in ons nieuwe onderkomen en wel Hilside Lodge. De beheerder van deze Lodge is gitaar technicus bij U2, het hele huis hangt vol foto’s, gesigneerde CD’s en gitaren, wat wel heel anders is maar wel heel leuk. We hebben onze spullen binnengebracht en zijn daarna richting het stadje gereden om even rond te kijken.
Het weer was prachtig en we hebben in de zon op het terras heerlijk een biertje en rosé genuttigd.
Omdat we steeds uit eten gaan ook wel eens zat worden, een broodje gescoord in de plaatselijke winkel en wat beleg. Ook iets voor bij de koffie en dit lekker op onze kamer opgegeten.
Afgelopen nacht beide niet zo lekker geslapen en alles open gezet want we stikten van de hitte.

Vanmorgen bij het wakker worden bleek het te regenen en voor het eerst deze vakantie heeft dit het eigenlijk heel de dag gedaan. Toch vertrokken om de dag niet in onze kamer door te brengen.
Toch een mooie route gedaan, alleen tijdens het bezoek van een waterval was het droog. Helaas de rest van de dag hing er veel mist en was voor foto’s geen beste dag.
Ook deze dag weer 6 uur op pad geweest en de vermoeidheid bij mij slaat wel toe, omdat ik eigenlijk alles rij en Toon navigeert. Voor ons nog steeds de beste manier van samen auto rijden.
In Nederland rij je toch veel op de automatische piloot, dat is hier echt niet te doen. Veel smalle wegen en links rijden vergen toch behoorlijk wat inspanning. Bij thuiskomst Toon even de ronde van Spanje gekeken en ik ben direct in slaap gevallen naast hem op bed.
Vanavond toch maar weer een restaurant opgezocht, helaas voor het eerst vond ik het echt niet lekker. Alleen mijn zalm opgegeten, nu weer een verslagje schrijven voor ons boek en vannacht hopelijk beter slapen.

• 08 September 2019 - 22:34

Bart En Els :

Mooie foto's, ondanks het mindere weer. Pas 1 dag regen, dat is voor Ierland nier slecht. Wij hadden van de 3 weken maar 3 dagen volledig droog weer.

• 09 September 2019 - 08:22

Janneke:

1 echte dag regen da's inderdaad niet slecht!
    Hopelijk slapen jullie snel weer wat beter en hebben jullie nog een aantal mooie dagen voor de boeg.

• 09 September 2019 - 10:01

Tonnie:

Ook wel eens mooi om te zien hoe het is als het niet zo zoning is toch!!!Nu de laden weer maar op zeker ?? Succes ,groetjes.

• 09 September 2019 - 19:45

Sandra:

Elke keer weer leuk jullie verslagen te lezen.
    Hopelijk nu weer mooi droog weer
    lieve groetjes Sandra