4 September 7e dag - Reisverslag uit Ballyvaughan, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 4 September 7e dag - Reisverslag uit Ballyvaughan, Ierland van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

4 September 7e dag

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

04 September 2019 | Ierland, Ballyvaughan

Vandaag verder naar ons volgende adres de Hazelwood Lodge in Ballyvaughan gereden. Omdat het niet zo’n lange route is vandaag ook op ons gemak onze spullen ingepakt na het ontbijt.
We zijn richting De Kliffen van Moher gereden, gelegen in het graafschap Clare in Ierland deze behoren tot de hoogste klifkusten in Europa. De kliffen bestaan uit kalksteen en strekken zich uit over een lengte van acht kilometer aan de Ierse westkust.
De kliffen rijzen 120 meter op uit de Atlantische Oceaan bij Hag's Head. Het hoogste punt ligt op 214 meter De kliffen zijn een natuurlijk monument van Ierland. Daar aan gekomen was er een gigantische wachtrij om onze auto te kunnen parkeren.
Het is wel fijn als je man 65 jaar is en bij de senioren hoort, daar krijgen we steeds korting door, we zijn tenslotte Nederlanders.
Toen we eenmaal de auto hadden geparkeerd voelden we bij het uitstappen een harde wind waaien.
We konden een heel eind met heel veel toeristen naar boven om deze kliffen te bewonderen. Nou wil het geval als je hoger klimt je ook steeds meer wind vangt. Het bleek zeker windkracht 8 te zijn en het kostte enige moeite om door deze wind naar boven te klimmen. Zelfs naar beneden kreeg je zo’n harde kracht in je rug dat je goed moest uitkijken om overeind te blijven. Door de harde wind werd er ook veel water uit de oceaan omhoog gegooid, zodat we ook regelmatig een douche kregen.
De temperatuur was vandaag 15 graden dus het is wat kouder aan het worden.
Morgen gaan we kijken of we per boot de kliffen kunnen bewonderen. Wat foto’s en film gemaakt en door naar ons onderkomen. Om 15.00 uur daar aangekomen, het is erg mooi en een allerhartelijkst ontvangst viel ons ten deel. Heel wat anders dat ons vorige onderkomen, zoals jullie hebben kunnen lezen in ons vorige verslag. Een mooie grote kamer en alles ziet er gezellig, groot en schoon uit. Vanmiddag even gekeken wat we morgen gaan doen, en even lekker ontspannen.
Vanavond een hamburger gescoord in een van de 2 restaurantjes die hier zijn, veel centrum is er verder niet. Morgen meer!

• 04 September 2019 - 21:51

Jasper En Janneke:

Klinkt weer als een leuk dag! Geniet er nog van! :-)

• 04 September 2019 - 22:36

Sandra:

Net jullie verslagen gelezen, wat een avontuur weer, heerlijk genieten samen.
    Nog heel veel plezier

• 05 September 2019 - 11:50

Tonnie Verdiesen:

lk sluit me bij Sandra ?aan.wat een avontuur weer.jullie hebben nog een Aantal Dagen Om te genieten,van hier de groetjes xxx

• 05 September 2019 - 12:32

Bart En Els:

Er komen mooie herinneringen bij ons naar naar boven. Ook van de Cliffs of Moher in de regen en de wind, maar prachtig. Wij genieten met jullie mee.