20 april 2e dag koggala - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 20 april 2e dag koggala - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

20 april 2e dag koggala

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

20 April 2018 | Sri Lanka, Koggala

Na een onrustige nacht en met een pijnlijk lijf tot half 3 geslapen en toen maar om kwart over 4 eruit om ons voor de walvis boottocht klaar te maken.
Alles mee vooral ZONNEBRAND en beschermende kleding voor op de boot. De auto die ons kwam ophalen was keurig op tijd en om 5.25 uur zijn we vertrokken. Na een half uurtje waren we bij de boot en was alles keurig geregeld en konden we op het bovenste dek als eerste een plek uitzoeken. We hebben eerst maar ons ontbijt soldaat gemaakt wat keurig door het hotel was verzorgd. Wie weet hebben we daar straks geen tijd meer voor!! Om 7 uur vertrok de boot en waren er mensen van allerlei nationaliteiten aan boord gekomen. De zon stond gelukkig voor ons niet echt hoog aan de hemel, en hield zich voor ons wat schuil achter de wolken. Na ongeveer 2 uur varen had de zon het gehad met zich schuil houden en kwam hij met al zijn kracht tevoorschijn. Gelukkig hadden we voorzorgsmaatregelen genomen, maar met ook nog een zwemvest aan, liep het zweet al gauw met straaltjes naar beneden. Na nog een half uur varen, met hier en daar een boot en verder alleen maar water voor ons, werd er een spuiter gespot. Dit bleek een 22 meter lange blauwe vinvis te zijn volgens de mensen van de boot. We hebben er meerdere gezien en hebben wat foto’s en een nog mooiere film ervan gemaakt. Omdat we allang onderweg waren moesten we weer de terugtocht die zeker ook 2 en half uur zou duren aanvaarden. Na verloop van tijd iedereen zat te dommelen het was tenslotte erg vroeg vanmorgen werden we wakker omdat er dolfijnen langs de boot zwommen. Iedereen was weer vol leven om dit leuke extraatje te aanschouwen. Om 15.00 uur waren we weer in de haven en stond onze chauffeur van deze morgen ons op te wachten. In het hotel nog even lekker gezwommen, om daarna om 19.30 uur naar het diner te kunnen met flinke honger. Helaas bleek er veel eten voor mij erg heet te zijn, Toon kan zijn hart hier ophalen, ik heb mij toen maar blij gemaakt met wat meer toetjes. Om iets over 21.00 uur ging mijn lampje uit en heb ik ondanks de rode huid goed geslapen. Toon volgde mij niet veel later.

• 21 April 2018 - 19:27

Tonnie Verdiesen:

Toch weer een leuke dag.