18 April aankomst Koggala - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 18 April aankomst Koggala - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

18 April aankomst Koggala

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

18 April 2018 | Sri Lanka, Koggala

Vandaag is onze laatste reisdag van plaats naar plaats verkassen en het afscheid van onze chauffeur. Vanmorgen zouden we om 9 uur vertrekken, maar we waren al voor half 9 klaar en de chauffeur ook. Dus maar vertrokken richting Galle waar we het Nederlandse ford gaan bekijken. In de stad valt nog veel te zien van de Nederlandse overheersing in de 17e en 18e eeuw. In deze tijd was Galle de belangrijkste havenstad van Sri Lanka Daarom werd in 1663 door de Nederlanders een 36 hectare groot fort gebouwd, dat tegenwoordig op de werelderfgoed staat. Dit fort heeft tijdens de tsunami van 26 december 2004 zijn dienst bewezen; het heeft een groot deel van de stad beschermd door de golf aanzienlijk af te remmen.
Ongeveer een kilometer ten westen van het Koggala Beach Hotel waar we verblijven staat de schildpaddenfarm ofwel de Sea Turtle Farm & Hatchery. Zieke schildpadden die in de netten vast hebben gezeten of andere wonden hebben opgelopen worden opgelapt en kunnen daarna weer de zee in. Ook worden de eieren die gevonden worden door de lokale bevolking, (zij krijgen daar een vergoeding voor) in het zand te verstoppen om ze uit te laten komen om te proberen de populatie in stand te houden. We hebben allebei een uitgebroeid schildpadje weer los mogen laten in de zee. Was een leuke ervaring om te zien hoe snel ze dan richting zee kruipen. Daarna door naar ons hotel en afscheid genomen van onze chauffeur. Na hem verblijd te hebben met een envelop en onze ervaringen van de hotels waar we zijn geweest.
Het hotel is niet de beste die we tot nu toe gehad hebben, maar onze kamer kijkt wel recht op het de hoge golfen op het strand uit.
Vanmiddag even gezwommen in het zwembad en verder gerelaxt. Jammer is hier wel dat ze geen ijs koffie en andere lekkere vruchten drankjes hebben.