14 april Kandi - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 14 april Kandi - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

14 april Kandi

Door: Toon

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

14 April 2018 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag een rustige dag dus na een prachtig uitzicht op het wolkendek vanaf ons balkon en een lekker ontbijt op weg. Vandaag alleen 1 tempel en een botanische tuin met veel vleermuizen. De tempel was groot en wel 3 verdiepingen hoog en natuurlijk ontzettend belangrijk want hier wordt als relikwie een tand van Boeddha bewaard dus dat moesten we zien. Eerst weer even schoenen inleveren bij de garderobe en dan blootsvoets weer de trappen op. Het was een vrije dag voor iedereen ivm nieuwjaar dus het was heel druk met moslims die een offer kwamen brengen en dus ook met mensen die de gouden bewaarkist van de tand van dichtbij wilden aanschouwen. Kennelijk mag dat alleen als je ook offert dus we kregen ieder een bloem van het schaaltje van de chauffeur en gingen in de rij staan. Na 3 kwartier waren we al aan de beurt om er voorlangs te lopen en snel onze bloem af te geven en snelle een blik op de kist te werpen. In ieder geval niet langer als de gemiddelde wachttijd in euro Disney of de Efteling. Toen nog even de rest van de tempel bekeken en de tuin overgeslagen om de rest van de dag te relaxen in het hotel.

• 16 April 2018 - 19:10

Ed:

De tempel van Kandy is een boeddhistische tempel, er ware dus geen moslims om te offeren maar boeddhisten. En jammer voor jullie dat jullie niet de tuin hebben bezocht de op 1 na (die van Bogor in Indonesie, belangrijkste tuin ter wereld.
    Heb zo het ideen dat jullie alleen maar een chauffeur hebben en geen gids, dan missen jullie dus vee.