13 april Sigiriya – badulla – Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 13 april Sigiriya – badulla – Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

13 april Sigiriya – badulla – Kandy

Door: Toon

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

13 April 2018 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag weer een dag move. Lange dag, op tijd vertrekken en vroeg op dus.
Alles weer in de koffers en in de auto en op weg naar de het volgende hotel. Ditmaal in Kandy een Skyloft. Dat beloofd wat. We gaan vanaf vandaag richting de bergen dus de omgeving wordt wat ons betreft automatisch weer wat mooier. Eerst nog even de noodzakelijke middenstand de kans geven ons wat te verkopen. De eerste stop was bij een batikwinkel waar ons het procedé van het battikken werd gedemonstreerd en we vervolgens de winkel in werden geleid om het eind product van al die handarbeid te kunnen aanschouwen. Helaas voor de verkoopster vonden we, bij de toch wel uitgebreide collectie, niets naar onze smaak wat het waard was mee naar huis te nemen. Toen naar een zijdewinkel om prachtige sari’s te passen en te ko…. oh nee toch niet. En ik weet niet of jullie ze al gemist hebben, tempels. De eerste was een boeddhistische, de gouden tempel groot en gouden maar wat mij betreft niet zo heilig compleet met een rij als monniken uitgedoste beelden of poppen. Wel bijzonder vonden wij de 5 naast elkaar in een grot gebouwde tempels met heeel veel (150) Boeddha beelden en mooie muur en plafondschilderingen in Dambulla. Daarna weer verder naar onze volgende cursus, de kruidentuin. Na eerst een rondleiding door de kruidentuin met bij elke kruidenplant uitleg waar deze zeer goed voor hielp, van medische, ontspannende dan voedingsbereiding of gewoon lekker luchtje. Waarna een demo van een curry bereiding, gevolgd door voor ieder van ons een nek en rug massage met een smeerseltje waar we als ik het goed heb begrepen we makkelijk zonder klachten 100 mee kunnen worden. Ik wacht toch nog maar even af voor ik weer ga hardlopen. Maar voor de rest zitten we goed. En jawel ook hier de winkel, hebben we nog gesponsord door een zak voor ons goedkope peper te kopen. Die komt wel op. Daarna in Kandy naar een culturele dans show waar ik kort over kan zijn het was goedkoop en dat was ie ook zelfs de vuurspuwers. En nu het laatste stuk naar ons hotel. Nu is dit hotel nieuw voor deze rondreis en de chauffeur was hier nog nooit geweest. Raad eens … want het was ondertussen al donker…. Inderdaad onze chauffeur wist de weg niet. Wel was ie vaker in Kandy geweest en dat was wel handig omdat dit de grootste stad van Sri Lanka is. Dus op een gegeven moment zaten we bijna goed. Even vragen en jawel even keren en de weg in de berg op, dat viel dus mee. Hij is wel stijl, en bochtig en maar net breed genoeg voor onze auto en geen 1 richtingsverkeer. Onze chauffeur zuchtte hoorbaar en zei wat geen Engels was vervolgens vroeg ie of ik voor in wilde komen zitten en kroop nog een stukje verder, daarna zette ie de auto stil op een heel klein inhammetje. Net op tijd want we stonden net toen er achter elkaar 2 tuktuk’s naar beneden kwamen. Toen ging ie het hotel bellen of die ons konden ophalen om zijn auto wat lichter te maken en hij achter hun aan kon rijden. Zo zijn we er gekomen en het hotel was erg mooi en modern ingericht en een prachtig uitzicht de volgende morgen.