Aankomst Colombo 3 april 2018 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu Aankomst Colombo 3 april 2018 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

Aankomst Colombo 3 april 2018

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

03 April 2018 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hallo allemaal, hierbij ons eerste reisverslag uit Sri Lanka.
Maandag 2e paasdag zijn we om half 12 op de trein gestapt en kwamen 13.15 aan op Amsterdam AirPort. Bij de gate stond al een lange rij bij de Qatar om in te tjekken. Alles ging verder vrij snel en ons vliegtuig vertrok op tijd om 16.15 uur.
De reis bestond uit twee etappes met een 3 uur durende tussenstop in Doha. Beiden eigenlijk niet geslapen dus kwamen vrij brak aan om 9.15 in Colombo met 29 graden. Ja het verschil met thuis is enorm. Onze chauffeur stond keurig te wachten en heet Romisz. Alle 4 de koffers pasten in de kofferbak van onze Toyota Yaris voor de komende 23 dagen ons vervoermiddel.
Onderweg veel water ingeslagen want de hitte is enorm. Verkeer is chaotisch en voor het eerst geen woorden samen over wegen en routes, dit heeft wel iets. Aangekomen bij een goedkoop hotel eerst maar even ons opgefrist en toen 4 uurtjes geslapen. Wat bij mij niet echt wilde lukken.. Even gedoucht en tanden gepoetst daar knapt een mens al van op en even het restaurant opgezocht..
We kunnen om 19.00 uur pas terecht voor het diner, maar echt honger hebben we ook niet. Koffie hadden ze niet, ja hele slappe net thee en wie mij een beetje kent weet hoe ik over thee denk...
Het alternatief was ice koffie en dit was heel lekker..
Na deze verfrissing het strand op gezocht en dit was net als bij ons een heus zandstrand. Daar hadden we onze maaltijd bij elkaar kunnen sprokkelen voor vanavond, uien, knoflook, kokosnoot.
Maar besloten toch maar voor het restaurant te gaan. Nu op ons balkon even aan jullie schrijven en Toon doet zijn best om zijn boek uit te lezen en echt met zijn ogen open.

• 03 April 2018 - 19:10

Tineke:

Een zware start,maar verder veel geluk.

• 03 April 2018 - 20:12

Anja:

Fijn dat jullie in elk geval goed zijn aangekomen!

• 03 April 2018 - 22:11

Sjors:

Nu tijd om te gaan genieten.. en er komt vast een keer een goede bak koffie op jullie pad terecht!

• 04 April 2018 - 10:21

Tonnie Verdiesen:

In ieder geval goed aan gekomen.Dan kan het feest beginnen.groetjes.

• 04 April 2018 - 17:08

Maikel :

Zo te horen gaan jullie een spannende reis tegemoet