Sequoia's - Reisverslag uit Porterville, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu Sequoia's - Reisverslag uit Porterville, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

Sequoia's

Door: toon

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

29 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Porterville

Dag beste volgers. Vandaag een lekker kort verslag omdat we in een overbrugdeel van onze reis zitten. Dat betekend een verplaatsing met relatief weinig hoogtepunten. Hebben we er nog een paar van.
Vanmorgen lekker vroeg op om maximaal te genieten van onze, voornamelijk Ellie's vakantie dagen. Ik heb namelijk altijd vakantie zoals jullie weten. Na om 0800 uur uitgecheckt te hebben op weg naar ons volgende hotel in Porterville. Maar we gaan voor de natuur dus kon een bezoek aan het bijna op de route gelegen Sequoia NP niet ontbreken. De reis ging voorspoedig zonder noemenswaardige hoogte- of dieptepunten.
Sequoia's zijn zoals bekend soort van grote kerstbomen en die zijn de hoofdattractie in dat park dus ik denk even park boompje kijken en weer verder, maar dit duurde toch iets langer dan gepland. dat ze heel groot waren had ik net als jullie op tv al wel vaker gezien maar als je er tussendoor loopt lijken ze toch nog iets groter en omdat ze zo kolossaal zijn hebben ze er een paar naar wat militairen vernoemd waarvan generaal Sherman de grootste is die heeft namelijk een diameter die groter is dan de lengte van mijn woonkamer. Best indrukwekkend. Dus we hebben heerlijk ontspannen bij een temperatuurtje van 42 graden C door het bos gegaapt Voeg daarbij nog een vertraging in het park omdat ze met de weg bezig waren en de auto's aan weerkanten van het werk om de beurt moesten wachten tot een soort van loods in een FOLLOW ME auto ons kwam ophalen. Dan waardeer je airco in de auto nog meer!
Dus met enige vertraging verder naar het hotel in Porterville. vlak voor we het park uitreden stond er nog een paal de aangaf hoe hard je reed. Bij mij gaf ie 33 aan en hij flitste daarbij vriendelijk, je mocht 30. FFen afwachten wat het kost. En nu nog even bijkomen en morgen naar Death Valley. Daar wordt het volgens de voorspelling rond de 50 C lekker,kunnen weer een leuke hike doen.

groeten allemaal

• 29 Augustus 2017 - 06:23

Jenny :

Hahaha altijd te snel rijden... waar jullie ook zijn :-)
    Geniet van de rest van de reis.

• 29 Augustus 2017 - 07:56

Christel:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen over jullie belevenissen in Amerika .hele fijne vakantie nogmaals grtjs de buurtjes .

• 29 Augustus 2017 - 09:09

Ivana:

Death Valley, is jullie auto tegen die hitte bestand? Wij mochten er met de camper niet heen. Sequoia NP was een van mijn farorieten samen met Bryce Canyon NP. Veel liefs!

• 29 Augustus 2017 - 14:52

Bart En Els :

Hier is het inmiddels 30 graden, dus in de schaduw gekropen om jullie verslag te lezen. Die sequoia's zijn idd indrukwekkend, van die oeroude woudreuzen. Als je daar tussen loopt voel je je zo nietig.... Geniet van Death Valley, een van de heetste plekken op aarde, wat de naam natuurlijk al doet vermoeden. Kun je lekker de grote zandheuvels beklimmen met dat temperatuurtje... En sla Zabriskie Point niet over, zo mooi! Groetjes

• 29 Augustus 2017 - 18:24

Tinekesturrus:

Al veel beleefd,en gezien,mooie fotos van die bomen,sterkte met de warmte.grotjes