Yosemite National Park (NP) - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu Yosemite National Park (NP) - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park (NP)

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

27 Augustus 2017 | Verenigde Staten, El Portal

Hallo allemaal, hierbij ons verslag vanaf San Francisco naar Yosemite Park.
Ik was de morgen na onze vlucht om kwart voor 5 wakker en heb toen wat berichtjes naar de kinderen gestuurd en het lange verslag van Vincent, Jen en de kids gelezen die aan het reizen zijn door Vietnam. Wat is internet toch een geweldig medium, wij in Amerika en hun in Vietnam en toch blijven we met elkaar in contact, heel bijzonder. Na ons eerste ontbijt hier van gebakken eieren met spek en patatjes waar we na onze dag reizen echt aan toe waren met frisse zin de dag begonnen. Na onze koffers opnieuw gereorganiseerd te hebben, want reizen van hotel naar hotel, vergt toch wat organisatie op pad gegaan.
De navigatie heeft ons goed geholpen en de auto met cruise control op 69 mile en een weg van 87 km lang zonder afrit was ook weer een ervaring op zich. Om 14.00 uur op onze bestemming aangekomen en toen we de auto deur open deden, kwam ons een warme golf tegemoet. Met airco in de auto heb je geen idee hoe warm het buiten was, nou dat was 38 gr. puggen dus. We hebben een mooie kamer met airco waar zelfs een keukentje inzit.
Na de spullen neergezet te hebben zijn we vast richting park gereden, om daar alvast een jaar pas te kopen die zo goed als voor alle parken geldig is. Met 3 parken heb je die kaart er al uit, kosten 80 dollar. Alvast wat mooie bergen gespot en volop foto's genomen.
Toon reed richting ons hotel voor de eerste keer, en vergat even dat het een automaat is onze auto en er kwamen ineens rare geluiden tot ontwikkeling :-))
In de avond hier bij ons verblijf een restaurant opgezocht, we hadden keuze uit 2 verschillende. Aangezien de ene pizza was, viel die af, mijn man houdt niet echt van deze kost. Dus het andere restaurant bleef over. Ik nam vis en een wijntje en Toon een biefstukje en een bier en een hele aardige bedienster stonden we later 80 dollar armer weer buiten. De wijn was 10 dollar voor een glas € 8,50 :-( Hij was wel erg lekker!!
Daarna nog even wat boodschappen gedaan, yoghurtje voor het ontbijt en wat eigen broodjes klaar maken met cheddar kaas. We moeten tenslotte wel de 80 dollar even compenseren.
Vroeg onder de wol gegaan met de airco aan is het fijn vertoeven.
Vandaag een route gereden door het park die Toon gisteren had voorbereid. Een groot stuk met de bus gedaan, een soort hop on hop off.
Veel moois gezien, alleen voor de foto's was het jammer het was erg heiig. Maar daar kunnen we niets aan veranderen en het zit in ons geheugen. Vanmiddag wilde we het laatste stuk wat we met onze eigen auto hadden gedaan naar een hoogte van 2200 m vanaf Glacier Point weer naar beneden. Daar werd ik door een jonge dame aangesproken of zij met haar vriendin mee naar beneden mochten rijden. Nu zijn wij de beroerdste niet en deze maar mee genomen, anders moesten ze nog 1 uur wachten op de bus, waar inmiddels drommen mensen voor stonden te wachten. Ze waren aangenaam gezelschap en waren ons erg dankbaar.
Vanavond maar een wrap met beef, beans en hete saus in onze eigen magnetron klaargemaakt en dit smaakte met een ijsje na best lekker.
Nu met een rosé van 2,99 dollar uit de winkel en de laptop op schoot dit stukje aan het tikken.
We gaan zo ons mandje opzoeken om morgen naar ons volgende adres te verhuizen.
En Ivana ik heb hem de groeten van je gedaan :-) en neem alsnog mijn petje voor je af, jeetje wat een hoogte.

• 28 Augustus 2017 - 06:57

Vincent :

Klinkt goed mams. Maarre, neem aan dat jullie voordat jullie die kant op gingen wel enigszins idee hadden van de prijzen toch??? Amerika is gewoon duur maar met verschil in euro en dollar valt het alweer mee ;-)
    Wij zijn ondertussen aangekomen na een hoop gedoe in Cat Ba maar dat lees je wel in ons reisverslag :-) dikke kus

• 28 Augustus 2017 - 07:43

Jasper:

Klinkt goed! Mooi begin van de reis zo :-)
    Geen beren gespot in Yosemite NP?
    Veel plezier nog!

• 28 Augustus 2017 - 08:18

Ivana:

Hoi Ellie en Toon, de foto is volgens mij de El Capitan. Wij hebben de half dome geklommen, ook in Yosemite, als het goed is en morgen gaan jullie er weer dan zullen jullie van een afstand ook een lange rij mensen zien die deze beklimmen. Met een verrekijker kunnen jullie op de El Capitan misschien wat klimmers spotten van een afstand. Heel veel plezier samen!

• 28 Augustus 2017 - 09:51

Nataschs:

Ja... Amerikaanse horeca..., daarentegen zijn figuur-naga heel normaal en de gratis refill...!

• 28 Augustus 2017 - 09:54

Natascha:

Figuur-naga= doggie-bag

• 28 Augustus 2017 - 10:25

Natascha:

Zo, nu ff vanaf een laptop ipv via de telefoon, want dat werkt bagger...! ;)
    Wat wilde ik ook alweer zeggen? Oh ja, wij hebben toen de zonsondergang gezien vanaf het punt waar jullie foto gemaakt is, erg indrukwekkend. En de volgende dag de overkant beklommen...
    De omvang van het land (waar we eigenlijk maar een klein stukje van hebben meegekregen) heeft denk ik nog het meest indruk gemaakt. Het gaat bijna je begrip te buiten.
    De lange wegen ja, die ga je nog meer zien: voor je uitgestrekt, weg. Achter je uitgestrekt, weg. En verder geen levende ziel te bekennen (dus neem de adviezen ter harte en gooi een paar gallons water in de kofferbak! Plek zat ;)) En de verlaten stadjes, met auto's en al... bizar.
    Veel plezier nog daar en voortaan reageer ik via de laptop. xxx

• 28 Augustus 2017 - 11:06

Tonnie Verdiesen:

Zo'veel km.afleggen ik hoop dat jullie veel interessante dingen gaan zien,dat ga vast nog lezen ik hoop tenminste dat mijn berichtjes daar aankomen.gr.ma.

• 28 Augustus 2017 - 12:34

Els En Bart:

Eindeloze wegen zonder afslag, dat vonden wij ook heel bijzonder. Maar ook super relaxed om te rijden! En El Capitan, indrukwekkend he? Jullie hadden heiig weer, maar wij hadden stromende regen en natte sneeuw met maar 4 graden (in mei). Voor de foto's ook mooi, zo'n rots die boven de laaghangende wolken uit piept. Wij zetten onze koffers na de vliegreis ook altijd op "auto-stand" bij een rondreis, dat scheelt een hoop gerommel....
    Geniet van het volgende park, er wacht jullie nog zoveel moois!
    Groetjes vanuit een zonovergoten en warm Helmond!

• 28 Augustus 2017 - 16:23

Toon En Ellie Verdiesen:

Goedemorgen voor ons 7 uur en voor jullie alweer 4 uur in de middag. Leuk zo de reactie's lezen als je wakker wordt ( 6 uur vanmorgen) dat is wel heel gezellig.
    Natuurlijk wisten wij van de prijzen Vincent, maar weten en daadwerkelijk afrekenen is een nieuwe bewustwording :-)) Gelukkig geen beren gespot, wel herten en eekhoorns, vind ik persoonlijk fijner om tegen te komen. Goed gezien Ivana dat is de El Capitan, ook erg indrukwekkend, en gelukkig geen natte sneeuw en regen maar om en na bij de 40 graden.
    Leuk om reacties van jullie te krijgen die er zelf ook zijn geweest, zo beleven jullie je reis door ons nog een keer. En ja Natascha veel water en inderdaad de auto is groot zat. Wel heerlijk hoor hier zo' n grote auto onder je gat, rijd heerlijk relaxed.
    Ik ga even ontbijten en dan gaan we weer op weg, op naar volgende avonturen!!