vliegreis richting San francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu vliegreis richting San francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

vliegreis richting San francisco

Door: toon

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

26 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Goedemorgen, voor de meeste van jullie al ver in de middag van onze eerste echte vakantie dag in de USA.
Nu hier zit ik dan gewassen en geschoren om 07.uur het verslag over gisteren te schrijven. na onze nacht in Ibis op Schiphol om 7 uur in de hotelshuttle gestapt om de lange reis naar Amerika te beginnen. Naar ik hoop het saaiste gedeelte van onze rondreis. Hoewel saai, het begon al thuis toen we probeerden online in te checken.. ja probeerden want hoewel we onze reis via British Airways (BA) hebben geboekt loopt alles via American Airways (AA)die alle vluchten compleet uitvoert. Dit betekend voor ons na al onze intiemste geheimen te hebben moeten delen met Homeland Security voor het verkrijgen van een ESTA (lees visum) die gegevens ook nog eens 2X naar BA moesten en uiteraard voor het inchecken ook nog eens ter verificatie naar AA. Gelukkig ging dit allemaal redelijk vlot tenminste voor mij, want toen we online een boardingkaart wilden krijgen lukte dat meteen voor mij voor El dus niet. Om voor ons en AA onbegrijpelijke redenen. Dus stress niveau Ellie een beetje omhoog. Om de saaiheid helemaal te verdrijven werd Ellie bij het afgeven van de koffers en het verstrekken van de boardingpassen eruit nog uitgepikt voor een extra security check bij de gate. Code rood dus!
Dat viel echter mee. Na een grondige fouillering en een aantal aaien over het hele lichaam met een detectie papiertje op chemische middelen om te kijken of ze recentelijk in de keuken geen bom in elkaar had geknutseld. Mochten we met priority in het vliegtuig.
We konden binnen wel zien dat we een goedkope vlucht hadden want we hadden geen schermpjes in de stoelen. Voor de rest van de 10 uren naar Dallas business as usual. Op Dallas hadden we 2 uur om over te stappen naar San Francisco. Nu was ik al eens via Dallas gereisd en dat is best een groot vliegveld met treinverbindingen tussen de terminals en ik had al aardig wat ervaring met de Amerikaanse douane dus ik had mijn twijfels of dat wel ging lukken. Maar in de jaren dat ik er niet w
meer ben geweest is ook dar tot mijn verbazing wel wat veranderd en met het nieuwe automatische systeem en het feit dat er weinig vluchten op dat moment aankwamen ging dit heeeel erg vlot we waren in een half uur bij onze koffers. De beambten zijn nog steeds chagrijnig daar heeft zelf Trump nog niets aan kunnen doen en ik heb ook mijn humor maar niet uitgeprobeerd. Dus dat kwam goed. We hadden uiteindelijk nogeen uur over om wat te eten. De vlucht naar San Francisco geen ook vlot in een veel moderner uitgerust toestel. Toen met het treintje naar de de huurauto's we hadden een Midsize SUV geboekt maar die had maar 4 cilinders dus ze probeerden ons een grotere aan te smeren en nog wat extra verzekering. Dat heb ik maar niet gedaan en maar goed ook wat toen we bij de Dodge stonden wilde Ellie eigenlijk al niet instappen omdat ze te ver bij me vandaan zit. Onze grote koffers paste gewoon plat naast elkaar in de kofferbak dus helemaal happy met behulp van de tomtom (kees en Ank nog bedankt voor het lenen) naar ons eerste hotel gereden.
Nu directie naar de tweede locatie in de buurt van het eerste van de 13 Nationalen Parken die we willen bezoeken.

  • 26 Augustus 2017 - 17:53

    Anja:

    Kijk eens aan! Veilig aan de andere kant en Ellie hoefde niet eens gevisiteerd te worden, begrijp ik?

  • 26 Augustus 2017 - 17:55

    Els:

    Ja Elly, ik ken dat, mij pikken ze er ook altijd uit voor een extra body check. We zullen er wel onbetrouwbaar uit zien

  • 26 Augustus 2017 - 17:58

    Els:

    Ik weet niet wat er mis ging maar een deel van mijn reactie werd niet geplaatst. Dus nu de rest:
    Gelukkig is alles goed gegaan met het overstappen, lang leve de automatisering. Nu op naar Yosemite (neem ik aan), dan kan het grote genieten beginnen. We wachten ongeduldig op de eerste foto's! Liefs van Bart en Els

  • 26 Augustus 2017 - 22:37

    Tonnie Verdiesen:

    Fijn dat jullie nu op je bestemming zijn,nu genieten maar.tot het volgende bericht.groetjes ma xxx

  • 27 Augustus 2017 - 03:16

    Jenny:

    Klinkt goed!!!! Veel plezier samen

  • 27 Augustus 2017 - 03:57

    Vincent:

    Klinkt goed! Is wel een hele goedkope vlucht als er geen schermpjes zijn. Heb ik nog nooit meegemaakt bij een intercontinentale vlucht :-) maar goed, genoeg andere dingen om je mee te vermaken. Heel veel plezier de komende weken en rij voorzichtig met die jetlag! Xxx

  • 27 Augustus 2017 - 04:10

    Nina:

    Veel plezier wij hebben het hier ook leuk. Opa en oma. Hoedanook schrijf feel xxxxxxx

  • 27 Augustus 2017 - 04:24

    Maikel Wijnands:

    Lieve opa en oma
    Grappig dat opa zij voor de meesten van jullie in de middag want voor ons was het s'avonds
    Voorderest wens ik jullie een heel fijne vakantie
    Zoals opa het altijd zecht houdoe

  • 27 Augustus 2017 - 10:51

    Ank:

    Fijn dat de transfer vlot is verlopen. Have fun!

  • 27 Augustus 2017 - 12:13

    Els En Willem:

    Het ergste, de vlucht is goed gegaan, dan kan het bijna niet meer mis gaan. Have fun.

  • 30 Augustus 2017 - 09:02

    Sandra:

    Haha Ellie werd eruit gepikt.
    Gelukkig viel het mee, en verliep de rest voorspoedig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Toon en Ellie

Vakantie verslagen reizen Toon en Ellie

Actief sinds 11 Aug. 2017
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 20149

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 17 September 2019

Rondreis Ierland

02 April 2018 - 24 Februari 2018

rondreis Sri Lanka

25 Augustus 2017 - 17 September 2017

Reis USA 2017

Landen bezocht: