15 April van Kandy naar Bandarawela. - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu 15 April van Kandy naar Bandarawela. - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Toon en Ellie Verdiesen - WaarBenJij.nu

15 April van Kandy naar Bandarawela.

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Toon en Ellie

15 April 2018 | Sri Lanka, Bandarawela

Vanmorgen een vroegertje om 5.45 uur opgestaan we moeten om 7.00 uur vertrekken. Voor het eerst ons ontbijt in een tasje mee gekregen voor onderweg. We gaan vandaag om 7.40 met de trein naar Nuwara Eliya. Gisteren hebben we daar al eerste klas kaartjes voor gekocht, wat je recht geeft op een vaste stoel. We waren op tijd en hadden een soort vliegtuig stoel met verstelbare rug leuning en tafeltje enz. Om 7.55 uur vertrok de trein pas en bleek de airco op vriesstand te staan. Er zaten veel backpackers in de trein en iedereen had zo warme vesten aangetrokken. Wij hadden alleen onze hemdjes aan en toen heb ik op een gegeven ogenblik maar een broek die in de tas zat als sjaal omgedaan. Na verloop van tijd maar wat gaan rondlopen en bleken er op het tussenstuk gewoon de buitendeuren open te staan. Daar was het stukken warmer en konden we gelijk zonder een raam ertussen mooie foto’s maken.
Om 11 uur kwamen we aan en stond onze chauffeur ons al op te wachten. Het volgende doel was een thee fabriek bezoeken, want dit gebied bestaat uit thee velden.
Dit deel hadden we kunnen overslaan, want de fabriek was leeg vanwege het nieuwe jaar en veel is hier daarom gesloten. Het meisje wat ons de rondleiding gaf, had er ook echt geen zin in. Naar lege bakken kijken was niet echt interessant. De lunch was wel erg lekker, buiten in een tuin uitkijkend over het water. Waar allerlei festiviteiten gevierd werden vanwege nieuwjaar.
Daarna op weg naar ons hotel, waar we om 15.00 uur aankwamen. Het is een erg oud hotel en dat is ook te zien aan onze kamer. Alles is echt oud en achterhaald, zeker in vergelijking met ons vorige hotel. Het gemis van een airco, koelkastje en een water koker, wat toch wel heel lekker is als dit aanwezig is. Na wat spullen voor de dag gehaald te hebben uit onze koffer, niet veel want we blijven hier gelukkig maar 1 nacht. Even wat gewandeld in de omgeving en onze brufen voorraad aangevuld, 60 tabletten van 400mg voor 1 euro. Even met Annemarie en Michiel iets gedronken, wat ruim een uur geduurd heeft voor we konden bestellen, dit liep ook niet helemaal soepel. Net heerlijk gegeten met veel lokale bevolking en nu dus dit stukje schrijven aan jullie.